Hei!

Kesä on jo alkanut, ja minulla on ollut oikein hauskaa. Välillä minulle sattuu ja tapahtuu jotakin. Viime maanantaina, kun olin mamin kanssa lenkillä, pelästyin vastaantulevaa ihmistä niin, että kiskaisin flexiäni irti mamin kädestä ja pääsin karkuun. Flex oli lukittu ja se roikkui perässäni. Juoksin ympäriini ja lopulta hävisin mamin näkyvistä. Mami tietenkin juoksi perässäni, eikä enää nähnyt minua. Onneksi iskä oli nähnyt, kun ravasin yhden talon edestä, ja lähti myös perääni. Minua etsittiin ja etsittiin, eikä löydetty. Lopulta mami haki kotoa kännyn ja mikä onni, eräs nainen, joka oli nähnyt minua läheisen lastentarhan vierellä, oli lähettänyt mamille tekstiviestin, missä olin. Iskä kävi hakemassa minut kotiin. Flex oli tarttunut pysäköidyn auton renkaan alle. Olin kuulemma pelännyt sitä naista, mutta silti antanut hänen katsoa yhteystiedot valjaissani.
Kotona minut tarkistettiin, ja todettiin, että oikeassa tassussa oli kynsi mennyt poikki ja takajalkojen tassujen anturat hiertyneet. Mami vei minut lääkäriin, joka tarkisti kaikki luuni. Ei onneksi ollut murtumia. Lääkäri puhdisti kynnen ja anturat sekä pari kohtaa, joissa flex oli hiertänyt ihon rikki. Sain siteen tassuuni. Jouduin vielä vaakaankin, ja painan nyt 30 kiloa. Viimeksi minut punnittiin maaliskuussa, silloin painoin 22,5 kiloa.

Eilen mami kävi Suomenlinnassa ja jäin iskän kanssa kotiin. Oli tylsää, kun mami ei ollut kotona, niinpä hyppäsin mamin ja iskän sänkyyn ja panin maate mamin puolelle. Torkuin siinä puolisen tuntia. Kylläpä oli mukavan pehmoinen sänky!

110410.jpg

 

Tänään kävin ensimmäisen kerran "mummolassa". Mummo tuli hakemaan mamin, iskän ja minut autolla. Menimme ensin palstalle, jossa olimme pari tuntia. Mami, iskä, mummo ja pappa söivät kesäisen grilliaterian ja sain maistettavaksi lihaa ja retiisiä. Retiisi oli ihan kumman makuinen, en tykännyt siitä. Onneksi huomasin tyhjät paperilautaset, ja hiivin hiljaa nuolemaan niitä. Mummo antoikin niitä minulle nuoltavaksi.

110417.jpg

 

Palstan vieressä oli ihan minua varattu paikka, jossa makailin ja nuuskin kesäisiä kukkia. Oli koiranputkia, lupiinia, ja heiniä, ja niitä oli kiva pureskella. Ruoho oli myös viileää ja peremmällä oli hieman varjoa, jonne siirryin aina, jos tuntui kuumalta.

110415.jpg

 

110418.jpg

110411.jpg

110412.jpg

 

Tässä kuvassa on iskäni ja minä. Kuten näette, pureskelen parastaikaa jotakin heinää.

110413.jpg

Välillä kävin mamin kanssa lenkillä. Lähellä oli tekolampi, ja mami yritti saada minut veteen. En kuitenkaan mennyt, etutassut vaan olivat vedessä. Olin niin ihmeissäni lammesta ja siinä uivista sorsista, sekä ylhäällä lentävistä lokeista. Kävelimme hiekkatietä pitkin ja se oli hurjan kivaa, koska en kävellyt tiellä lainkaan, vaan ruohon puolella, halki koiranputkien ja niittyleinikkien!

Menimme sitten käymään mummolassa. Se olikin aivan uusi paikka, ja hämmästyin, kun keittiön kautta pääsi olohuoneeseen ja sitten eteisen kautta takaisin keittiöön! Sitten siellä oli kiva tilava terassi, jossa oli vilpoisaa ja joka oli täynnä kaiken näköisiä kukkia. Mami aina luuli, että meinasin syödä kukkia, vaikka vain haistelin ja ihastelin niitä! Sitten terassilla oli kiva maitotongan pienoismalli, joka oli täynnä vettä, siitä minä join vettä. Minua väsytti kamalasti ja nukuin välillä kirjastossa, kun iskä hoiteli mummolan tietokoneen kuntoon.
Ihmiset joivat kahvia ja söivät mummon tekemää raparperipiirakkaa. Sainhan minä keksejä, vaan en piirakkaa!
Sitten mentiin kotiin, ja olin hurjan iloinen, kun päästiin kotia! Syömisen jälkeen oioin koipeni lattialle ja aloin vetämään sikeitä unia!

Nauttikaa kesästä, kun sitä vielä on!